Nata Sabová – Hry o lásku

3 hviezdičky, Hry o lásku, Nata Sabová, Recenzie, slovenskí autori / pondelok, august 26th, 2013

Hry-o-lásku_Obálka-vpreduJedno nádherné dievča, dvanásť mladých mužov uchádzajúcich sa o jej srdce, tajomný ostrov, kde sa všetko odohrá. Vitajte v Hrách o lásku.

Hry o lásku sú štvrtou knihou z pera slovenskej autorky Naty Sabovej. V momente, ako som sa dozvedela, že má kniha vyjsť, tešila som sa na ňu, ako malá, pretože Nata patrí medzi moje obľúbené slovenské autorky. Keď sa mi kniha dostala do rúk, takmer okamžite som sa pustila do čítania. Pretáčala som stránky s obrovským očakávaním, avšak moje nadšenie postupne ustupovalo a ja som si len s ťažkým srdcom povzdychla, či je to skutočne kniha, na ktorú som sa tak dlho tešila.

Kniha je rozdelená na dve časti, z ktorých prvá sa odohráva na Slovensku a druhá časť na ostrove Efra. Už dávnejšie som si povedala, že ak má byť kniha dobrá, musí ma zaujať buď okamžite alebo do cca päťdesiatych strán. Tu sa to bohužiaľ nekonalo a ja som sa prebíjala príbehom s veľkými ťažkosťami.

girl-on-white-horse-300x170Prvá časť príbehu ma absolútne nebavila a musela som sa do čítania nútiť. Ak by táto časť mala o niekoľko desiatok strán menej, vôbec by mi to neprekážalo a možno by to príbehu aj pomohlo. Zoznamujeme sa s Drahomírom (Dadem) a tajomnou neznámou, do ktorej sa zamiluje na prvý pohľad. Po prvom stretnutí o nej nevie nič, absolútne nič. Po druhom stretnutí, tajomná neznáma dostáva meno, Bianka. Po treťom stretnutí mu povie o Hrách Elmar a tu ich stretnutia v prvej časti končia. Pre mňa sa dej nesmierne vliekol a miestami som sa musela premáhať, aby som knihu neodložila.

Keď sme sa prehupli do druhej časti príbehu, prišlo príjemné osvieženie v podobe vedľajších postáv. Druhá časť sa odohráva na ostrove Efra, a že to bol ostrov. Osobne by som sa naň veľmi rada pozrela, pripomínal mi raj na zemi.Vďaka autorkyním opisom som si ostrov vedela dokonale predstaviť, čo naštartovalo moju fantáziu.

mago-hugeAko som už písala, príchodom vedľajších postáv sa príbeh dostal do pohybu a prvotná nuda ustúpila do pozadia, avšak nie úplne. Hoci, keď sa osudy postáv popreplietali, príbeh akoby ožil a ja som s radosťou obracala stránky. Avšak, keď sa na scéne objavili dve hlavné postavy, povzdychla som si, pretože kniha upadla do rovnakého nudného stereotypu, ako v prvej časti.

Bianka, tajomné dievča, o ktorú sa uchádza dvanásť vyvolených mladých mužov, mi ako postava vôbec nesadla. Miestami som nechápala jej myšlienkové pochody a premýšľala som nad tým, čo by musela spraviť, aby som si ju obľúbila. Bohužiaľ, počas celej knihy som sa to nedozvedela, pretože som ju nemala rada. Vôbec ma netrápilo, či sa kniha pre ňu skončí happy endom alebo nastane nejaký zvrat. Ani druhá hlavná postava, Dade, ma osobne neohúrila a tak ich spoločné scénky som čítala doslova nasilu a čakala som, kedy sa tam objavia ostatné postavy. Pre mňa bol Dade až príliš dokonalý, no uznajte, existuje dokonalý chlap? Nie. Rovnako, ako pri Bianke, mi bolo jedno, čo sa s Dadem stane. Hlavne kvôli jeho povahe. Na každého žiarlil, správal sa, akoby mal súťaž vopred vyhratú a ostatní neboli pre neho konkurenciou.

335459_nastroeniya_priroda_pesok_plyazh_serdce_serdechko__1920x1200_(www.GdeFon.ru)Narozdiel od hlavných hrdinov som si zamilovala vedľajšie postavy. Dodávali príbehu šťavu a často som sa pristihla pri tom, že im držím palce viac ako Dademu. Či už to bol gitarista Noro alebo tanečník Silvo, oboch som si obľúbila, hoci v prvej časti som Silva nemohla ani cítiť, avšak v časti druhej sa jeho charakter zmenil k lepšiemu a ja som ho za jeho skutky mala rada.

Hry Elmar mi prišli, ako jedna obrovská reality show, kde sa dvanásti kandidáti bijú o srdce jedného dievčaťa, pričom musia plniť úlohy, ktoré im zadajú. V dnešnom svete sa televízie len tak hemžia reality show a ja som iba prekrútila očami, keď mi práve druhá časť knihy nejednu pripomenula. Osobne sa reality show stránim a čítať o tom ešte aj knihu bola pre mňa miernym utrpením.

frontier-culture-museum-american-farm_0Už od začiatku som vedela, ako sa kniha skončí, nič ma nedokázalo prekvapiť a bohužiaľ, romantiky som sa nikde nedočkala. Hovorila som si, že musí niekde nastať zlom, ktorý mi vyrazí dych. Čakala som márne, a aj z tohto dôvodu bola pre mňa kniha obrovským sklamaním.

Hovorí sa, že dobrú knihu spoznáte podľa toho, že na ňu ešte dlho po prečítaní myslíte. Avšak, na túto knihu som zabudla v momente, ako som ju dočítala. Myslím, že námet a spracovanie neboli najšťastnejšou voľbou.

Hry o lásku odporúčam hlavne mladším a nenáročným čitateľom, bohužiaľ, ja som bola sklamaná.

Moje hodnotenie:

owls3