Kerstin Gierová – Druhá strieborná kniha snov (Prvá strieborná kniha snov #2)

5 hviezdičiek, Albatros Media, Kerstin Gierová, Recenzie / nedeľa, máj 31st, 2015

druhá strieborná kniha snovPrvá myšlienka bezprostredne po dočítaní: kde je, dopekla, pokračovanie

Kerstin Gierová je nemecká autorka, ktorá je známa svojou sériou o cestovaní v čase s názvom Drahokamy. Jej druhá séria s názvom Prvá strieborná kniha snov žne rovnaké úspechy. Som veľmi rada, že sme sa dočkali aj slovenského prekladu a ja som sa mohla začítať do pokračovania príbehu o Liv a jej kamarátoch. Druhá strieborná kniha snov je rovnako dobrá ako jej predchodkyňa. Musím sa priznať, že mi chvíľu trvalo pokým som sa zorientovala, predsa som prvú časť čítala už dávnejšie, ale keď som si osviežila pamäť, išlo to jedna báseň.

Kniha sa naďalej sústreďuje na Liv a jej okolie, na svet snov a jej súkromie. Po udalostiach z prvej časti má pocit, že sa už všetko urovnalo, avšak nie je tomu celkom tak. Henry jej stále niečo tají, k tomu je tu špeci kecy blog a Top Secret, ktorý/á – stále nepoznáme totožnosť tejto osoby – pozná Livine tajomstvá, o ktorých vie len minimum ľudí. K tomu prirátajme námesačnosť jej sestry Mii, ktorá ju neraz privedie do nebezpečných situácií. Liv musí všetkému prísť na koreň skôr, ako sa niečo udeje.

„Nie, blbosť sa nerýmuje. Ale papierikov. A tanierikov,“ povedal Grayson a ja som sa pojašene chichotala do Henryho pulóvra. Joj, je super byť zase doma. „Upírikov.“ „Okrem kocúrikov bez pazúrikov a zajačikov s vreckami plných cukríkov,“ doplnila Mia. „A dvoch  zlepených keksíkov.“ Štuchla ma do chrbta. „Hej, vy dva keksíky blokujete cestu k buchtám.“

"Follow Your Dreams"Príbeh som zhltla na dve posedenia. Keď som sa začítala, bolo nemožné sa odtrhnúť, čo malo za následok, že som bola dlho do noci hore a potom som preklínala raňajšie vstávanie do roboty, ale skutočne to stálo za to. V knihe sa už od začiatku niečo deje. Niekedy som nevedela, či sa Liv nachádza v reálnom svete alebo v sne. V momente, ako som sa zorientovala, som si naplno mohla vychutnať to, čo si autorka prichystala.

Liv je jednou z tých hrdiniek, ktorú si zamilujete hneď na prvé prečítanie. Je vtipná, priateľská, starostlivá, verná rodine. Už v prvej knihe si ma získala a tu sa mi to iba potvrdilo. Za záchranu svojej sestry by položila aj život.

„Veď vravím. Prišiel čas vytýčiť fronty. Premyslite si moju ponuku. Ako sa to hovorí? Nepriateľ môjho nepriateľa je mojím priateľom.“

artist_34280Asi najhoršou postavou v knihe bola Graysonova starká, tiež známa ako Okrobluda. V jednej osobe sa toľko zloby len tak nevidí. Ani v najmenšom si neodpustila nemiestnu poznámku na Liv a jej rodinu. Dokonca ani rozhodnutia svojho vnuka neakceptovala, pretože nebolo po jej. Objavila sa iba v niekoľkých scénach, no to stačilo nato, aby som si k nej vytvorila silnú apatiu.

Občas som mala dojem, že nečítam dosť rýchlo a musím veľmi dlho čakať na odpovede. Aj keď som rada, že som sa dozvedela, čo to o Henryho rodine. Keď sa tajnosti okolo neho stále kopili, dúfala som, že sa už konečne vzchopí a povie Liv pravdu.

Cítila som sa trošku ako Zorro pomstiteľ slabých a vydedencov, a s týmto povznášajúcim pocitom som zaspala.

VI_978-3-8414-2167-8Pri čítanie som sa zasmiala, hromžila som, držala som Liv palce. Celkovú zápletku som ani v najmenšom nečakala, pretože za hlavného záporáka som očakávala niekoho iného. Hoci mi to postupne mohlo napadnúť, ja som tápala. Asi som si poriadne sedela na vedení. Autorka knihu napísala sviežim a veľmi príjemným štýlom, Veľkým plusom je plynulý dej a absencia hluchých miest. Hoci nie je príliš zamotaný, dokázala ma prekvapiť a taktiež vyčariť mi úsmev na tvári. V istých okamihoch ma autorka bola schopná udržať v napätí a scény Miinej námesačnosti som čítala so zatajeným dychom.

Suma sumárum, tento diel je rovnako skvelý ako jeho predchodca a už sa neviem dočkať na úplné rozuzlenie série. Neviem, či vydržím čakať na preklad a risknem to v nemčine.

Moje hodnotenie:
owls

Ďakujem spoločnosti Albatros Media za poskytnutie recenzného výtlačku knihy.

One Reply to “Kerstin Gierová – Druhá strieborná kniha snov (Prvá strieborná kniha snov #2)”

1. Prvá strieborná kniha snov a druhá strieborná kniha snov sú tie najúžasnejšie knihy aké poznám. Neviem sa dočkať tretej knihy, pretože som túto trilógiu začala čítať len pred niekoľkými dňami. Teším sa ako bude znova Liv riešiť nejaké ďalšie tajomstvo a ako sa ostatné veci ďalej vyvinú.
    Skrátka najlepšie knihy aké poznám:).